Welkom in de Frequently Asked Questions van de webshop

• Hoelang duurt het voor ik mijn eerste nummer ontvang?
• Hoe wordt de termijn voor de aanvang van het abonnement bepaald?
• Wanneer ontvang ik het geschenk dat bij mijn abonnement hoort?
• Waarom zat het gadget dat ik bij mijn dagbladhandelaar zag niet bij mijn tijdschrift?
• Als ik een abonnement schenk, wordt de geadresseerde daar dan van op de hoogte gebracht?
• Hoe neem ik een abonnement voor het buitenland?
• Ik vind mijn land van levering niet
•  Wat houdt Gegarandeerd de laagste prijs in?
•  Hoe geniet ik van mijn promocode?
• Welke informatie moet ik opgeven voor een onlinebetaling?
•   Kan ik ook op een andere manier betalen dan online met een bankkaart?
• Worden mijn gegevens vertrouwelijk behandeld?
•  Ik ben mijn wachtwoord vergeten.
• Hoe meld ik een adreswijziging?
•  Ik ontving mijn verlengingsbericht wel heel vroeg
•  Hoewel mijn abonnement is opgestart, heb ik sommige nummers niet ontvangen.


• Hoelang duurt het voor ik mijn eerste nummer ontvang?

Vanaf de ontvangst van uw betaling telt u, afhankelijk van de periodiciteit van het tijdschrift:
- 2 tot 3 weken (maximumtermijn: 5 weken) voor dag- en weekbladen.
- 4 tot 6 weken (maximumtermijn: 10 weken) voor maandbladen.
- 4 tot 12 weken (maximumtermijn: 14 weken) voor driemaandelijkse tijdschriften.


Deze termijnen komen overeen met de termijnen voor verwerking door de uitgevers, de voorsortering en de verzending per post. Na die maximumtermijn kunt u de annulering en terugbetaling van uw aankoop eisen.

 

• Hoe wordt de termijn voor de aanvang van het abonnement bepaald?

Deze termijn omvat de overdracht van uw adres aan de voorsorteerder, de computerverwerking en de opname in het voorsorteerbestand van het tijdschrift. Die laatste stap gebeurt – afhankelijk van de uitgever – ten laatste 10 tot 20 dagen vóór de verzending van het nummer. Zodra uw adres is opgenomen, komen de volgende nummers bij u aan op de dag dat ze ook in de krantenwinkel liggen.

 

• "Wanneer ontvang ik het geschenk dat bij mijn abonnement hoort?"
Als uw abonnement een geschenk omvat, zoals verduidelijkt in de tekst bij het aanbod, zal de uitgever dit afzonderlijk van het tijdschrift verzenden. U ontvangt het ongeveer 6 weken na uw bestelling.

 

• Waarom zat het gadget dat ik bij mijn dagbladhandelaar zag niet bij mijn tijdschrift?
Sommige uitgevers bieden regelmatig een gadget aan bij tijdschriften die uitsluitend per nummer worden verkocht, en wel om twee redenen:
- Dagbladhandelaars geven geen kortingen, in tegenstelling tot wanneer u een abonnement afsluit.
- Het posttarief voor pers geldt niet voor dit gadget: de verzending ervan, samen met het tijdschrift, zou de uitgever meer kosten dan de verkoopprijs van het tijdschrift.
Sommige van onze aanbiedingen gaan vergezeld van een abonnementpremie, die uitdrukkelijk wordt vermeld in de tekst (zie de aanbiedingen met geschenk).

 

• Als ik een abonnement schenk, wordt de geadresseerde daar dan van op de hoogte gebracht?
"Als u wilt dat de geadresseerde op de hoogte wordt gebracht, dient u de optie ‘Ik schenk dit abonnement’ te hebben gekozen. Er wordt u voorgesteld om een e-card (gratis) of een geschenkenkaart met de post te versturen."

 

• "Hoe neem ik een abonnement voor het buitenland?"
De prijzen die standaard worden vermeld, betreffen België.
Voor u een aanbieding kiest, selecteert u het land van levering in het scrollmenu. De nieuwe tarieven die dan worden weergegeven, vervatten de kosten voor verzending naar het buitenland.

 

• Ik vind mijn land van levering niet
De meeste tijdschriften bieden tarieven voor het buitenland aan.
Als u uw land van bestemming niet in het scrollmenu vindt, betekent dit dat de uitgever heeft besloten geen abonnementen voor dit land op onze website aan te bieden.

 

•  Wat houdt Gegarandeerd de laagste prijs in?
De uitgevers verbinden zich ertoe onze klanten de laagste prijzen op de markt aan te bieden. Als u binnen de 30 dagen na uw aankoop hetzelfde abonnement elders goedkoper vindt, kunt u ons dat schriftelijk melden (post of e-mail), vergezeld van een rechtsgeldig bewijsstuk dat het voorwerp van de vergelijking aanduidt. We verbinden ons ertoe u het verschil terug te betalen. De prijs moet gelden voor een identiek product dat onder dezelfde voorwaarden wordt aangeboden, en dan vooral wat de service betreft.

 

•  Hoe geniet ik van mijn promocode?
De promocodes zijn geldig voor abonnementen van bepaalde duur. Hun duur is beperkt in de tijd (controleer de datum die u werd meegedeeld).
Geef de promocode in op de pagina ‘Mijn mandje’ in het vakje onderaan. Let op het lettertype (grote of kleine letters) en voeg geen spaties toe. Als u de code hebt ingegeven, drukt u rechts op ‘Ik bevestig’ zodat het bedrag kan worden herberekend.
Aankoopbonnen zijn niet onderling cumuleerbaar.
- Ze kunnen niet worden ingeruild tegen hun geldelijke waarde of gedeeltelijk of volledig worden terugbetaald. Zie de algemene verkoopsvoorwaarden op.

 

• Welke informatie moet ik opgeven voor een onlinebetaling?
Voor een betaling via de website vragen wij u: het nummer van uw bankkaart (nr. met 16 cijfers), de vervaldatum en uw controlecode bestaande uit drie cijfers.

 

• "Kan ik ook op een andere manier betalen dan online met een bankkaart?"
U kunt ook betalen met een bankoverschrijving, telefonisch of per fax. Om die mogelijkheden te gebruiken, kiest u op de betaalpagina de optie ‘Andere betalingswijzen’ en volgt u de instructies op het scherm.

 

• "Worden mijn gegevens vertrouwelijk behandeld? "
Viapresse.be verbindt zich ertoe al uw persoonlijke gegevens met de grootste vertrouwelijkheid te behandelen. Overeenkomstig de wet op de informatica en de vrijheden van 6 januari 1978 beschikt u over het recht om uw persoonlijke gegevens in te kijken, te wijzigen en te wissen.

 

• Ik ben mijn wachtwoord vergeten.
Als u uw wachtwoord bent vergeten, kunnen we u dit toesturen via e-mail. Op het moment dat u uw gegevens moet invoeren, geeft u uw e-mailadres in en klikt u op de link ‘Ik ben mijn wachtwoord vergeten’. Het wordt u onmiddellijk toegezonden.

 

• Hoe meld ik een adreswijziging?
Let op: de post stuurt de tijdschriften niet na als u bent verhuisd.
Om het leveringsadres van alle of een deel van uw abonnementen te wijzigen, gaat u naar uw klantenaccount (mijn account) en selecteert u het/de abonnement(en) om toegang te krijgen tot het formulier ‘Leveringsadres’. Dit doet u het best 20 dagen vóór de effectieve datum van de adreswijziging zodat uw tijdschriften u zonder onderbreking bereiken.

 

•  Ik ontving mijn verlengingsbericht wel heel vroeg
Gezien de technische opstarttermijnen bij bepaalde uitgevers verwittigen wij u liever iets vroeger om te vermijden dat u enkele nummers van uw favoriete tijdschrift moet missen. Onze eerste verlengingsberichten worden 3 maanden vóór het einde van uw abonnement verstuurd.

 

Geen antwoord op uw vraag gevonden? Neem dan zeker contact met ons op!Contacteer ons.